Er zijn veel vastgoedeigenaren die hun woning zo snel mogelijk willen verkopen. Deze verkopers kunnen dergelijke sociaal verbonden netwerken efficiënt gebruiken om foto’s en informatie met betrekking tot het te koop aangeboden huis te plaatsen. Naarmate meer en meer mensen zich bewust worden van het huis dat te koop staat, kan men het proces van een onderhandelbare zakelijke deal versnellen.
Vroeg beginnen met de actie:
Voor degenen die vroege plannen hebben om in huizen te investeren om exclusief rendement uit het onroerend goed te halen, zullen vroege promoties instagram volgers kopen vrij gunstig zijn. Men kan foto’s van zijn/haar ingerichte interieur koppelen aan Facebook-, Twitter- of Pinterest-accounts en Instagram gebruiken om de foto’s te bewerken. Een groter publiek bereiken wordt gemakkelijker met deze sociale netwerken die zich richten op het wereldwijde publiek.
Goede vrienden en andere relaties kunnen ook helpen bij het delen van foto’s en ze online promoten via hun eigen accounts voor het grootste bereik. Men kan ook zijn/haar accounts blijven updaten met verbeterde of vernieuwde foto’s om indruk te maken op de kijkers. Op deze manier benaderen contacten van contacten voor het kopen van de woning. Een goede vriend bekijkt bijvoorbeeld de keukenrenovatie via Pinterest of Twitter en bezoekt haar familielid voor een theekransje waar ze deze voortreffelijke verbouwing vermeldt. Iemand in het gezelschap is ook op zoek naar onroerend goed op dezelfde plaats en hoort van dit huis. Dergelijke interacties kunnen dus leiden tot een winstgevende deal voor de eigenaar zonder veel kosten te maken.
Praten over de intrigerende aspecten:
Men kan de verschillende sociaal verbindende netwerken online gebruiken om reclame te maken voor verschillende intrigerende aspecten van zijn/haar huis, inclusief locatiefaciliteiten voor geïnteresseerde kopers. Andere feiten om potentiële kandidaten te boeien, zijn onder meer het wonen in de buurt van een grote beroemdheid of het gebruiken van iemands woonwijk om te fotograferen.
Als iemand in een gebied woont met een historisch verleden of een industrieel als eerdere eigenaar of een deel van een ondergrondse spoorweg, moet hij/zij dit niet vergeten te vermelden. Men kan tweeten of posten met de vermeldingslink op Facebook. Elk ongebruikelijk feit en cijfer zal iemand helpen om via een snel proces meerdere potentiële kopers aan te trekken.
Het Facebook-account van de makelaar gebruiken:
Het is nog niet mogelijk geweest om het exacte aantal woningen te bepalen dat via het socialemediaplatform is verkocht. Onderzoeken tonen echter aan dat het promoten van iemands huis via websites op basis van sociale netwerken helpt om het verkoopproces van een huis te versnellen. Dit kan men duidelijk uitleggen als zijn/haar makelaar een Facebook-gebruiker is. Zodra hij/zij foto’s plaatst om via deze website reclame te maken voor zijn huis, groeit het aantal doelgroepen snel. Men heeft dergelijke agenten misschien niet geteld voor marketing, maar ze spelen een cruciale rol bij het brengen van het nieuws naar iemand die waarschijnlijk hetzelfde onroerend goed nodig heeft.
Het is niet illegaal om via internet reclame te maken voor uw huis om het verkoopproces van uw huis te versnellen. Er zijn echter bepaalde richtlijnen die iemand kunnen helpen zich voor te bereiden op het verkoopproces. Deze richtlijnen zullen potentiële kopers aantrekken en het koopproces snel voltooien. Men moet zich vertrouwd maken met al deze tips voordat men zich in de arena van sociale media waagt voor de verkoop van onroerend goed.